رنگ های ساختمانی

۱۳۹۹/۹/۳

مقدمه

رزین از مواد اصلی و اولیه تولید رنگ است و رزین آلکید لانگ اویل یکی از پرطرفدارترین رزین ها برای تولیدات این دست از محصولات است. بیشترین کاربرد رزین آلکید لانگ در تولید رنگ های ساختمانی براق است که ویژگی خوب قلم خوری آن باعث شده است تا مصرف آن رو به افزایش رود.

رزین آلکیدی لانگ اویل

این نوع از رزین‌ها بر پایه روغن‌های خشک شونده (مانند روغن بزرک) بوده و رنگ‌های روغنی ساختمانی از جمله مهترین کاربردهای این نوع از رنگ هاست. بیشتر رنگ های براق ساختمانی، از الکیدهای لانگ بر پایه اسید چرب سویا و یا آفتابگردان است. اما به علت قیمت مناسب اسید چرب سویا نسبت به آفتابگردان آلکیدهای تولید شده از این اسید چرب بیشتر مورد نظر مشتریان قرار می گیرد.

ویژگی های رزین لانگ اویل

  • درصد روغن آن 55 تا 75 درصد است.
  • قیمت رزین آلکیدی لانگ اویل نسبت به دیگر رزین‌های آلکیدی پایین‌تر است.
  • بیشتر در حلال‌های آلیفاتیک انحلال‌پذیر است.
  • ویسکوزیته پایین‌تر
  • انعطاف‌پذیری بالاتر
decorative paint
alkyd paint

کاربرد رزین‌های آلکیدی لانگ اویل

  • رنگ روغنی ساختمان برای مصارف داخلی و خارجی (مات، نیمه براق، براق)
  • ضد زنگ‌های آلکیدی
  • رنگ ترافیکی جداول

ترکیب رنگ آلکیدی

اگرچه رنگهای آلکیدی به عنوان رنگهای روغنی شناخته می شوند ، اما در واقع هیچ ترکیب روغنی در ترکیب اصلی ندارند. رنگهای آلکیدی از چند جنبه با رنگهای پایه لاتکس متفاوت است، از جمله نازک کننده و چسب مورد استفاده در رنگ.

تینر باعث بهبود بافت و جریان رنگ می شود تا کاربرد آن آسان باشد. در رنگ های پایه لاتکس، رقیق کننده آن آب است که پس ازاعمال رنگ از روی سطح تبخیر می شود. در رنگهای الكیدی، تینر یك حلال شیمیایی مانند وایت اسپیریت و الكل است.

مزایای رنگ آلکید

رنگهای آلکید با دوام و در برابر سایش مقاوم هستند. این رنگ ها به طور گسترده برای مناطق پر رفت و آمد در خانه مانند راهروها و اتاق های بازی برای کودکان ترجیح داده می شوند. همچنین این رنگ ها در برابر رطوبت مقاوم هستند. در نتیجه، آنها گزینه های خوبی برای آشپزخانه، حمام و همچنین کابینت و مبلمان هستند. همچنین پوشش براق (جلای براق) آن در برابر لکه ها مقاوم است، در نتیجه رنگ را می توان برای تمیز کردن به آسانی پاک کرد و چون لکه ها به راحتی جذب نمی-شوند، تغییر رنگ ایجاد نمی شود و رنگ برای مدت طولانی براقیت یکنواخت خود را حفظ می کند.

اینگونه رنگها از چسبندگی بالایی برخوردار بوده و به هر سطحی می چسبند. شما می توانید رنگ الكیدی را روی یك لایه موجود رنگ لاتكس اعمال کنید، اما نمی توانید رنگ لاتكس را روی رنگ آلكید اعمال کنید زیرا سطح براق و صاف حداقل چسبندگی را ایجاد می کند.

alkyd

رنگهای ساختمانی

رنگهای ساختمانی تولید شده از رزین های آلکید لانگ ارزان قیمت هستند و در مقایسه با رنگهای لاتکس اکریلیک ، چسبندگی بهتری روی سطوح گچی دارند. از ویژگی های مهم دیگر رزین های آلکید لانگ اویل برای تولید رنگ های ساختمانی براق با کیفیت، ، رنگ پایین رزین، خشکاری مناسب، براقیت بالای رزین و همینطور افت براقیت کم و باز شدن رنگدانه ها و فیلرخوری و حلال خوری خوب  آن است.

شرکت رزیتان نیز از تولید کنندگان اصلی و برتر آلکیدهای  لانگ اویل سعی کرده است تا با استفاده از مواد اولیه درجه یک، کیفیت محصولات خود را برای تولید رنگ های ساختمانی براق با کیفیت بالا نگه دارد. از طرفی به علت تنوع در مشخصات فنی محصولات این گروه از رزین ها (آلکید لانگ اویل) برای تولید رنگ های ساختمانی براق، رزیتان توانسته است خواسته های مشتریان خود را در ایران و خارج از کشور برآورده کند.

مطلب قبلی
رزین های اپوکسی جامد جهت تولید رنگ های پودری
مطلب بعدی
رزین های اپوکسی جامد جهت تولید رنگ های پودری