پیش بینی بازار جهانی وینیل استر

۱۴۰۱/۹/۲۷

مقدمه

وینیل استر رزینی است که از واکنش استری شدن رزین اپوکسی با اسیدهای اکریلیک یا متاکریلیک تولید می شود. در واقع، رزین های وینیل استر نوع خاصی از رزین های پلی استر می باشند که در مواردی که استحکام، مقاومت شیمیایی و مقاومت خوردگی بالا مورد نیاز است، از آنها استفاده می شود. این رزین در تولید لوله های FRP، GRP، مخازن ذخیره مواد، قایق و شناورها کاربرد دارد.

طبق گزارش منتشر شده توسط Verified Market Research (VMR) در سال 2022، ارزش بازار رزین های وینیل استر در سال 2022 به میزان 1.13 میلیارد دلار بوده است. اما پیش بینی ها حاکی از آن می باشد که تا سال 2030 ارزش این بازار به میزان 1.99 میلیارد دلار برسد. در این دوره پیش بینی، تخمین زده می شود که بازار جهانی رزین های وینیل استر با رشدی برابر با CAGR 6.4%   رشد کند.

ترند های مصرف 

در سال های پیش رو، وینیل استر کاربردهای گسترده ای در پوشش ها، لوله ها و مخازن، حمل و نقل و بخش های ساختمانی پیدا خواهد کرد و این خود باعث رشد بازار در سال های آینده خواهد شد. دو عامل اصلی در رشد بازار رزین های وینیل استر تا سال 2030 از لحاظ کاربرد و صنعت در ذیل شرح داده شده است:

    • افزایش استفاده از لوله های FRP در صنعت نفت و گاز

وینیل استر به دلیل خواصی مانند ضد خوردگی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)، استحکام بالا و مقاومت در برابر سایش بالا در ساخت لوله های FRP استفاده می شود و از این رو نسبت به لوله های فلزی ترجیح داده می شود. در سال 2017،  لوله های تولید شده از وینیل استر بیش از 76.2 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند که بیشترین مصرف این لوله ها در صنعت نفت و گاز بوده است.  دلیل این امر را می توان به مقاومت بالای این لوله ها در برابر خوردگی نسبت به این مواد دانست. بنابراین افزایش تقاضا برای لوله های ضد خوردگی در پالایشگاه های نفت و گاز در سال های پیش رو، از عوامل کلیدی در رشد بازار رزین های وینیل استر می باشد.

    • افزایش تقاضا برای ژل کوت ها در صنایع دریایی و هوافضا

همچنین، افزایش تقاضا برای ژل کوت در صنایع هوافضا و انرژی بادی یکی دیگر از عوامل اصلی رشد بازار وینیل استر است. ژل کوت ها پلیمرهای ترموست هستند که در پوشش کامپوزیت های تقویت شده با الیاف (FRP) در جهت بالا بردن کیفیت و براقیت آنها استفاده می شوند. از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای ژل کوت ها، توانایی این محصولات در افزایش عمر محصول، مقاومت در برابر فرسایش اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از هیدرولیز می باشد. این خواص ویژه در ژلکوت ها برای استفاده در ساخت توربین های بادی، هواپیما و کشتی های دریایی نیز بسیار مناسب است. شایان ذکر می باشد که در این کاربردها، نوع رزین وینیل استر مصرفی بر پایه بیسفنول A می باشد، بنابراین در بین انواع رزین های وینیل استر (بر پایه نووالاک، بیسفنول A، وینیل استر برمینه)، رزین وینیل استر بر پایه بیسفنول A دارای بازار رو به رشدی می باشد.

شرکت های برتر در حوزه وینیل استر

از تولیدکنندگان برتر رزین های وینیل استر در جهان می توان به شرکت های ذیل اشاره نمود:

  • DSM
  • Reichhold
  • Swancor
  • Sino Polymer
  • AOC Resins
  • Ashland
  • Changzhou Tianma Group
  • Showa Denko
پیش بینی بازار جهانی وینیل استر

منبع

Verified Market Research (2022, July ). Global Vinyl Ester Resin Market Size By Type (Flame Retardant Epoxy Vinyl Ester, Flexible Epoxy Vinyl Ester), By Application (FRP Products, Anti-Corrosion Coating), By Geographic Scope And Forecast. Retrieved from Verified Market Research

https://www.verifiedmarketresearch.com/product/vinyl-ester-resin-market/

مطلب قبلی
چشم انداز رزین های فورانی در بازار جهانی
مطلب بعدی
رزیتان 1401 در یک نگاه