چشم انداز باکالیت در بازار جهانی

۱۴۰۱/۸/۲۱

مقدمه

باکلیت به یک پلیمر ترموست مبتنی بر رزین فنل فرمالدهید گفته می شود که از مونومرهای فنل و فرمالدهید تشکیل شده است. این محصول با استحکام بالا می تواند قالب گیری گسترده را تحمل و شکل خود را حفظ کند. به همین دلیل، به طور گسترده ای برای محافظت از سطوح خاص در برابر حلال ها و خراش استفاده می شود. کاربردهای روزافزون باکالیت ها در قطعات خودرو و صنعت الکترونیک به دلیل مزایای بی‌شماری مانند عایق بودن، چگالی کم، پایداری ابعادی بالا، سختی سطح و مقاومت در برابر خوردگی باعث رشد بازار این مواد شده است.

طبق گزارش های منتشر شده توسط شرکت مشاوره ای Mordor Intelligence، پیش بینی شده است که بازار باکلیت تا سال 2027 با CAGR بیش از 5 درصد در سطح جهان رشد کند.

ترند های مصرف بر اساس نوع کاربرد

پیش بینی شده است که تا سال 2027، صنعت خودروسازی به دلیل نیاز روزافزون به وسایل نقلیه سبک وزن، راندمان سوخت بالا و آلایندگی کم، بخش بزرگی از بازار باکالیت را به خود اختصاص دهد. این محصول به دلیل ویژگی های غیر رسانا و مقاوم در برابر حرارت، به طور گسترده در تولید قطعات خودرو مانند زیر کاپوت مورد استفاده قرار می گیرد.

قابل توجه می باشد که افزایش فروش وسایل نقلیه مسافربری، به ویژه در طول همه گیری کوئید 19، به جهت جلوگیری از حمل و نقل عمومی و انبوه، یکی از روندهای برجسته گسترش بازار باکالیت در سال های اخیر بوده است.

همچنین از آنجاییکه باکالیت ها نوعی پلاستیک محسوب می شوند و ماندگاری بالایی دارند، در کشورهای در حال توسعه بیشترین مصرف را در کاربردهای صنعتی مانند صنایع الکتریکی، لوله های الکترونی و پریز برق دارند. این مواد همچنین در تولید قطعات اسباب بازی ها به کار می روند.

از دیگر کاربردهای باکالیت که بازار آن با رشد مواجه خواهد بود، بازار باکلیت در بخش وسایل آشپزخانه می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته انتظار می رود که تا سال 2027، درآمد حاصل از تولید و فروش وسایل آشپزخانه رشد چشمگیری را شاهد باشد.

البته شایان ذکر می باشد که بازار باکالیت به دلیل ماهیت سمی این مواد ممکن است با چالش هایی برای رشد همراه باشد. ماهیت خطرناک محصولات باکلیت برای محیط زیست و سایر نگرانی های پزشکی اعم از بروز مشکلات ریوی، باعث شده است تا در آمریکا و اروپا قوانینی جهت استفاده از این ماده وضع گردد.

ترند های مصرف بر اساس منطقه

بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود که منطقه آسیا و اقیانوسیه بزرگترین و سریع ترین بازار در حال رشد برای باکالیت ها باشد. همانطور که پیش تر ذکر شد، بازار خودروسازی یکی از عوامل رشد بازار باکالیت می باشد و با وجود کشورهایی چون چین، کره جنوبی و هند که از تولیدکنندگان عمده قطعات خودرو واقع در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند، این منطقه با افزایش تقاضا برای باکالیت ها مواجه خواهد بود. همچنین، در این صنعت، کامپوزیت های ساخته شده با باکلیت، 30 تا 40 درصد سبک تر از آلومینیوم هستند، زیرا یکی از جنبه های کلیدی در نظر گرفته شده توسط شرکت های فعال در صنعت خودرو برای اطمینان از بهره وری سوخت است.

طبق گزارش انجمن بین المللی انرژی نیز، فروش خودروهای الکتریکی رو به افزایش می باشد و از این رو، این روند به رشد بازار باکلیت کمک خواهد کرد. در صنعت برق و الکترونیک نیز، عواملی مانند نوآوری ها و ظهور فناوری های پیشرفته در صنعت الکترونیک باعث رشد بازار در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهند شد.از این رو، انتظار می رود تمامی روندهای تقاضا برای باکلیت، بازار این محصول را تا سال 2027 با رشد قابل توجهی روبرو کند.

چشم انداز باکالیت در بازار جهانی

برند های برتر در حوزه باکالیت

از تولیدکنندگان برتر باکالیت در جهان می توان به شرکت های ذیل اشاره نمود:

  • .Sumitomo Bakelite Co. Ltd
  • Hexion
  • Romit Resins Pvt. Ltd
  • Elkor
  • .O-Yang Product Co. Ltd


منبع

BAKELITE MARKET – GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECASTS (2022 – 2027) (January 2022) Retrieved from Mordor Intelligence : https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/bakelite-market

مطلب قبلی
چشم انداز رزین های فورانی در بازار جهانی
مطلب بعدی
چشم انداز رزین های فورانی در بازار جهانی