چشم انداز رزین های فورانی در بازار جهانی

۱۴۰۱/۸/۲۱

مقدمه

رزین فورانی رزینی بر پایه اوره فرمالدهید می باشد که بوسیله فورفوریل الکل بهبود خواص یافته است. این رزین یک ترکیب بی رنگ و قابل اشتعال است. رزین فورانی عمدتا به دلیل پایداری گرمایی و مقاومت زیاد در برابر اشتعال، در صنایع ریخته گری کاربردهای متنوعی از قبیل تولید انواع ماهیچه به روش شوک حرارتی (ترموشوک)، روش گرم (هات باکس) و روش سرد (کلدست) دارد. این رزین ها بر اساس نوع آن در مصارف دیگری شامل رنگ و پلاستیک، خودرو، چسب و درزگیر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط Industry Growth Insight، پیش بینی می شود که بازار جهانی رزین های فورانی تا سال 2030  با CAGR 5.5% رشد کند.

چشم انداز رزین های فورانی در بازار جهانی

ترند های مصرف بر اساس نوع کاربرد

در سال های اخیر، رزین های فورانی در جهان بیشترین کاربرد را در صنعت رنگ و پلاستیک داشته اند. اما مصرف رزین های فورانی در صنایع خودرویی نیز روند رو به رشدی داشته است. در صنایع خودرویی به منظور کاهش وزن خودروها و در نتیجه بهینه‌ سازی مصرف سوخت، و در مقابل افزایش مقاومت محصولات جانبی و یا پارت های مختلف خودرو در برابر شرایط جوی، ضربه و …، استفاده از رزین های فورانی رو به رشد بوده است و پیش بینی می شود تا سال 2030 نیز بیشترین درصد رشد را در بین سایر کاربردهای رزین های فورانی داشته باشد.

پس از صنعت رنگ، پلاستیک و خوردرو، رزین های فورانی در جهان بیشترین مصرف را در صنایع ریخت گری دارا می باشند.

ترند های مصرف بر اساس منطقه

در بین کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده رزین های فورانی در جهان، آسیا و اقیانوسیه بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده رزین های فورانی می باشند. نزدیکی و مجاورت به مواد اولیه و افزایش کاربردها در پلاستیک ها به عنوان binder و همچنین، افزایش تقاضا در صنایع خودرو، ساخت و ساز و قطعات الکترونیکی از عوامل اصلی رشد بازار این رزین ها می باشد.  همچنین، در چین و هند رزین های فورانی بیشترین مصرف را در صنایع رنگ و پلاستیک و پس از آن صنعت ریخت گری دارا می باشند که از مهمترین دلایل آن می توان به افزایش جمعیت و ساخت و ساز اشاره کرد.

پس از آسیا و اقیانوسیه، اروپا به دلیل تقاضای بالای محصول از سوی صنعت ریخته گری و به ویژه بخش خودرو، بیشترین مصرف را در حوزه رزین های فورانی خواهد داشت. در اروپا، عمدتاً به دلیل حضور قطب های بزرگ خودرو سازی از جمله آلمان، فرانسه ایتالیا، اسپانیا و در اروپای شرقی با وجود کشورهایی مانند روسیه و لهستان، انتظار می رود تا میزان تقاضا در حوزه رزین های فورانی جهت استفاده در صنایع خودرویی افزایش چشمگیری داشته باشد.

برند های برتر در حوزه رزین های فورانی

از تولیدکنندگان برتر رزین های فورانی در جهان می توان به شرکت های ذیل اشاره نمود:

  • Huttenes Albertus
  • ASK Chemicals
  • SQ Group
  • Suzhou Xingye
  • DynaChem Inc
  • NeuChem
  • PennAKem
  • Furtenback
  • Vesuvius
  • Asahi Yukizai
  • Refcotec

منبع

Global Furan Resin Market by Type (Furfuryl Alcohol Resin, Furfural Resin, Bran Ketone Resin, Branone-formaldehyde Resin), By Application (Paints & Plastics, Foundry Industry, Automotive, Adhesives & Sealants, Others) And By Region (North America, Latin America, Europe, Asia Pacific and Middle East & Africa), Forecast From 2022 To 2030, (2020, May ). Retrieved from Industry Growth Insight : https://industrygrowthinsights.com/report/furan-resin-market

مطلب قبلی
چشم انداز باکالیت در بازار جهانی
مطلب بعدی
چشم انداز باکالیت در بازار جهانی